HÍREK

A Pirelli cég története

A Pirelli cég története

A világon rengeteg multinacionális cég van, mely azért jött létre, hogy jobbnál jobb abroncsokat gyártson a vásárló közönségnek. A gyárak folyamatosan fejlesztik technikájukat, amlynek köszönhetően jobbnál jobb termékek gurulnak le a futószalagokról.

A Pirelli az egyik legismertebb márka Európában. A cég egy igen nagy vállaltnak mondható, jelen pillanatban a világ ötödik legnagyobb abroncs gyártójának számít. Földrajzilag a központ Milánóban található, amely Olaszország egyik legszebb része. A Pirelli gyár több mint 160 országban van jelen, ezzel több mint 10.000 munkást foglalkoztat évente. Ez a dolgozói szám folyamatosan növekszik, hiszen az egyre bővülő vásárlói igények megkövetelik a gyors és tökéletes gyártást. Történetét tekintve a gyár még az 1872-es években alakult, egy olasz üzletember alapította, Giovanni Battista Pirelli. Itt érdemes megjegyezni az a tényt, hogy az első években, amikor a gyár teljes gőzzel működött, még búvárkodáshoz gyártottak külön féle légző palackokat. Ez az iparág nem tűnt igazán nagynak még akkoriban, így a tulajdonosok fontosnak tartották egy olyan iparágba való bekerülését a márkának, amelyből hosszú távon tudnak megélni, a későbbiekben pedig fejlődni. Így történt meg az a fontos momentum a cég életében, hogy legördültek az első Pirelli abroncsok a gyártó sorról. Ezek még akkoriban igen kezdetlegesek voltak, mégis a gumiipar egyik legjelentősebb momentumát képezték. Mellék területként a gyár folyamatosan gyártott úgynevezett Pirelli kábeleket is. A tulajdonosok külön részleget hoztak létre ennek érdekében, amely a mai napig gazdaságosan működik. Ezeket a kifogástalan minőségű kábeleket a távközlésben használják igen nagy mennyiségben. A gyár fejlődésében igen nagy lépés volt, amikor az 1950-es években a gyártó cég megkapta az engedélyt, hogy a Pirelli toronyházban tovább tevékenykedhessen. A külön engedélyt az akkori alelnöktől, Alberto Pirelli-től kapták a tulajdonosok. Majd a következő fontos lépés az 1974-es évben legördülő első, széles radiál abroncs volt, melyek a későbbiekben az autóipar egyik legfontosabb fejlődési lépcsőfokának számít.