A ContiSeal™ egy újfajta ragadós és viszkózus defektmegelőző tömítőanyag, ami a gumiabroncs belső felét borítja. Amikor egy tárgy áthatol a gumiabroncs futófelületén, és nem okoz 5mm-nél nagyobb lyukat, akkor ez a tömítőanyag hozzátapad és beburkolja a defektet okozó tárgyat, így akadályozza meg szinte azonnal a levegő kiáramlását a keletkezett lyukon keresztül.
Balesetet is okozhat, ha valaki nem cseréli le nyári gumira a télit. Pesoldt Ferenc vezetéstechnikai szakértő szerint a téli gumiabroncstól a jármű hangosabb lesz és az autó stabilitása is romlik.
2012-ben az 1222/2009-es, az abroncsok jelölésére vonatkozó EU rendelet értelmében új, standardizált abroncsjelöléseket vezetnek majd be. A jelölés célja, hogy a fogyasztók jobban megismerhessék az egyes abroncsok 3 kulcsfontosságú teljesítmény-jellemzőjét: biztonsági teljesítményét a nedves tapadáson keresztül, valamint a környezetvédelmi tulajdonságokat az áttekinthető fogyasztási és külső gördülési zajszint adatok alapján.
A nyárigumin nem éri meg spórolni, 5-6 ezer forint megtakarításával akár 40 méterrel hosszabb fékúttal vagyunk kénytelenek számolni. Az ADAC 2010-es tesztje felhívja a figyelmet a kínai nyárigumik veszélyességére.
Az aquaplaning akkor következik be, amikor a gumiabroncs és az útburkolat közé került víz nem kerül kiszorításra. Ilyenkor az abroncs előtt összegyűlik a víz, ami addig növekszik, amíg az abroncsok és az útburkolat közötti kapcsolat megszűnik. A tapadás elvesztése miatt a kerekek csúsznak és a jármű nem képes reagálni a kormányzásra, fékezésre és gyorsításra. Ebből kifolyólag a jármű irányíthatatlanná válhat, elkezdhet csúszni, vagy pörögni. Ez pedig potenciálisan veszélyes helyzet.